سیمكارت دوم گوشی چطور فعال می شود؟

سیمكارت دوم گوشی چطور فعال می شود؟ به گزارش فیکس سرور اگر گوشی دوسیم کارته ای دارید که پیش از این تنها با یک سیمکارت از آن استفاده می کردید، درصورت قرار دادن سیمکارت دوم،  پیامک اخطار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می شود، اما می توانید به کمک فرایند افزودن دستگاه، آنرا تحت مالکیت سیم کارت خود درآورید.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، اگر دستگاه دوسیم کارته ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که قبل از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات های آن استفاده می کرده اید، در صورتیکه حالا در اسلات دوم، سیمکارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می شود.
برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه، لازم است پروسه افزودن دستگاه را با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده، انجام دهید. همین طور برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه تان بوده، این پروسه را انجام دهید، نه با هیچ سیمکارت دیگری.
جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است به سامانه همتا متصل شوید. برای اتصال به سامانه همتا می توان به سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir مراجعه کرد، یا با بهره گیری از کد دستوری #۷۷۷۷* و یا اپلیکشین همتا به سامانه همتا وارد شده و پروسه افزودن دستگاه را انجام داد. برای ثبت سیمکارت دوم با استفاده سایت اینترنتی، لازم است ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. برای ورود به سامانه می توان از شماره سیمکارت بهره برد و یا این که ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و سپس با بهره گیری از کد ملی وارد سامانه شد.
در این مرحله شماره سیم کارتی که قبل از شروع طرح روی دستگاه بوده را وارد کرده و دکمه ورود را انتخاب کنید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید. بعد از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاهها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خودرا وارد و گزینه ثبت را انتخاب کنید.


شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #۰۶#*، قابل رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و...) استفاده گردد.


درصورتی که دستگاه شما دوسیم کارته باشد، بعد از وارد کردن نخستین شناسه (IMEI)، سامانه بصورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی در خصوص «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه تان را هم وارد کنید.
درصورتی که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی گردد و شما نمی توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه تان را به همتا اظهار کنید یا این که دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کرده و مشکل را مطرح کنید.


چنانچه شناسه (IMEI)های اظهارشده، با سیم کارتی که هم اکنون در کارتابل آن هستید، قبل از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، پروسه بصورت موفقیت آمیز صورت خواهد گرفت. در ادامه، می توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI) های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده کنید.
افزودن دستگاه بوسیله کد دستوری #۷۷۷۷*
برای افزودن دستگاه بوسیله کد دستوری، ابتدا با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره گیری و دکمه تماس، را انتخاب کنید. در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد کنید. در مرحله بعدی لازم است شناسه (IMEI) دستگاه خودرا وارد و گزینه ارسال را انتخاب کنید.


درصورتی که دستگاه شما دوسیم کارته باشد، بعد از وارد کردن نخستین شناسه (IMEI)، سامانه بصورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی در خصوص «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه تان را هم وارد کنید.
سپس لازم است با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات واردشده را تائید کنید. درصورتی که دستگاه تک سیمکارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی که دستگاه دوسیم کارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می شوند. در نهایت چنانچه شناسه (IMEI)های اظهار شده، با سیم کارتی که با آن #۷۷۷۷* را شماره گیری کرده بودید، قبل از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، پروسه بصورت موفقیت آمیز صورت خواهد گرفت.


دستگاه های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیمکارت، شناسه (IMEI) دارند که روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #۰۶#*، قابل رؤیت است. چنانچه دستگاه دوسیم کارته ای دارید که قبل از شروع طرح با سیمکارت خود از آن استفاده می کرده اید اما شناسه (IMEI) های درج شده روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره گیری #۰۶#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و موضوع را مطرح کنید.
پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه های دوسیم کارته
در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت تنها یک سیمکارت قرار دارد. درصورتی که دستگاه شما دوسیم کارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است باید توجه داشته باشید که بعد از انجام موفقیت آمیز پروسه «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیمکارت قرار می گیرد. بدین سبب زمانی که در اسلات دوم سیم کارتی غیر از سیمکارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.
همانطور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیمکارت جدید در دستگاه، به سبب خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیمکارت های خودرا درون دستگاه قرار داده، بدین سبب نیاز به اقدام خاصی نیست.




منبع:

1400/03/18
22:45:55
0.0 / 5
990
تگهای خبر: اپراتور , اپل , اینترنت , دستگاه
این پست فیکس سرور را پسندیدید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان فیکس سرور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین