طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت چیست؟ فیکس سرور: بمنظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل مصرف آزاد اینترنت» توسط اپراتورها طراحی شده و مشترکان می توانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود کنند تا بعد از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف شود. به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، برپایه مصوبه شماره ۵-۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکان تلفن همراه باید توجه داشته باشند در صورتیکه بدون خرید بسته اینترنت و یا بعد از آخر بسته اینترنتی خود، از این سرویس استفاده کنند، تعرفه اینترنت آنها به صورت تعرفه آزاد محاسبه می شود. از همین رو عرضه دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف می باشند پیش از تمام شدن اعتبار (اعتبارحجمی یا اعتبار زمانی) بسته های اینترنت مشترکان و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، آخر اعتبار بسته و یا استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد را در چارچوب پیامک به مشترکان اطلاع رسانی کنند. برپایه مفاد بندهای پروانه اپراتورها، عرضه دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف می باشند در حساب کاربری مشترکان جزئیات ریزمصرف اینترنت مشترکان را به آنها نمایش دهند. به منظور پیشگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و پیشگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل مصرف آزاد اینترنت» توسط شرکتهای همراه اول و ایرانسل طراحی شده و در دسترس عموم مشترکان قرار گرفته است. مشترکان با استفاده از این طرح می توانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود کنند تا بعد از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف شود. مشترکان باید توجه داشته باشند در صورت فعال سازی این طرح، همزمان با اتمام بسته اینترنتی و در صورت عدم رزرو بسته جدید، اینترنت گوشی آنها کاملا قطع می شود. نحوه فعال یا غیرفعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد برای فعال یا غیرفعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد، مشترکان می توانند به اپلیکیشن مدیریت حساب مشترکان اپراتور خودشان (همراه اول MyMci و ایرانسل MyIrancell) مراجعه نموده و یا از کدهای دستوری (USSD) استفاده کنند که این کدهای دستوری در جدول زیر آمده است. به دلیل بالا بودن هزینه اینترنت عادی به همه کاربران سفارش می شود متناسب با مصرف خود از بسته های اینترنت تلفن همراه استفاده کنند. برای مصارف با حجم بالا استفاده از بسته های تلفن همراه طولانی مدت (شش ماهه، سالانه) به صرفه تر است. از طرفی با عنایت به تفاوت هزینه اینترنت همراه و ثابت، برای مصارف با حجم بالا از قبیل VOD و IPTV پیشنهاد می شود از خدمت اینترنت ثابت که بر روی خط تلفن ثابت عرضه می شود، استفاده کنند. بهتر است کاربران برای پیشگیری از هدررفت حجم اینترنت، تنظیمات اپلیکیشن ها و نرم افزارهای خویش را به نحوی تنظیم کنند که از دانلود فایل ها یا بروزرسانی خودکار جلوگیری شود. مشترکان درصورت نارضایتی از سرویس دریافتی می توانند از راه تماس با پشتیبانی یا طرح شکایت در سایت اپراتور، شکایت خویش را ثبت کنند. در صورت عدم رسیدگی اپراتور به شکایت مشترک و یا درصورتی که کاربران در این مرحله موفق به احقاق حقوق خود نشوند، می توانند برای طرح شکایت از راه برقراری تماس تلفنی با شماره ۱۹۵ یا درج مبحث در درگاه www.195.cra.ir اقدام نمایند. منبع: فیكس سرور 1400/06/15 11:11:29 0.0 / 5 428 تگهای خبر: اپراتور , اپل , اپلیكیشن , ارتباطات این پست فیکس سرور را پسندیدید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط استفاده از داده های فضایی برای خدمات رسانی پست شروع مسیر رفع محدودیت های اینترنت با تصویب رفع فیلترینگ واتساپ و گوگل پلی افتتاح نمایشگاه تلکام 1403 با حضور دکتر عارف در غرفه ایرانسل صدور برخط پروانه لابراتوار های ارزیابی و گواهی امنیتی محصولات نظرات بینندگان فیکس سرور در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۴