تغییرات در جفت ممکن است سبب ایجاد آسم و آلرژی شود

تغییرات در جفت ممکن است سبب ایجاد آسم و آلرژی شود به گزارش فیکس سرور، تحقیقات جدید دانشگاه اوربرو(Örebro) نشان داده است که تغییرات در جفت امکان دارد خطر مبتلا شدن به آسم و آلرژی را در کودکان افزایش دهد.


به گزارش فیکس سرور به نقل از ایسنا، ماریا لودفالک(Maria Lodefalk)، محقق، می گوید: ما پزشکان اطفال باید بیشتر بر اهمیت بالقوه جفت برای کودک بعد از تولد تمرکز نماییم.
به نقل از مدیکال اکسپرس، لودفالک دکترای علوم پزشکی در دانشگاه اوربرو و پزشک ارشد در قسمت اطفال در بیمارستان دانشگاه اوربرو است. لودفالک به همراه زکی باکویان(Zaki Bakoyan)، پزشک و دانشجوی سابق پزشکی در دانشگاه اوربرو، مطالعه ای را بر مبنای بررسی ۱۹ مطالعه قبلی که حدود ۱۳ هزار کودک را شامل می شد، منتشر نموده است.
مطالعه آنها نشان داده است که کودکانی که نارس به دنیا می آیند در صورت وجود التهاب در غشای جنین و جفت سه برابر بیشتر در معرض خطر مبتلا شدن به مشکلات در رابطه با آسم هستند. این خطر جدا از خطر افزایش بیماری ریوی در رابطه با زایمان زودرس است.
محققان همینطور ارتباطی بین جفت های غیرعادی سنگین و افزایش تجویز داروهای آسم در کودکان در سال اول زندگی شان مشاهده نمودند.
باآنکه این پیوندها از نظر آماری قابل توجه هستند، اما لودفالک تاکید می کند که محققان هنوز قطعا نمی دانند که آیا تغییرات در جفت به صورت مستقیم یا غیر مستقیم سبب آسم یا آلرژی در کودکان می شود یا خیر.
او می گوید: حدودا غیر ممکن است که این نوع مطالعات مورد نیاز برای اثبات یک رابطه علی در زنان باردار، صورت گیرد. اما با عنایت به این نتایج، من فکر می کنم ما پزشکان اطفال باید بیشتر بر اهمیت بالقوه جفت برای کودک بعد از تولد تمرکز نماییم.
این مطالعه امکان دارد منجر به ایجاد روال های جدیدی برای مراقبت از نوزاد شود.
مدتی است که مشخص شده است که بیماری های آتوپیک مانند آسم و آلرژی می توانند در مرحله جنینی آغاز به رشد کنند.
لودفالک توضیح می دهد: یک توضیح قابل قبول برای یافته های جدید می تواند این باشد که التهاب در جفت و غشای جنین سبب ایجاد التهاب در جنین می شود که ادامه خواهد یافت و خطر صدمه به ریه های کودک یا تاثیر بر سیستم ایمنی حتی بعد از تولد را به دنبال دارد.
اگر بدانیم که تغییرات جفت امکان دارد به معنای افزایش ریسک مبتلا شدن به آسم باشد، می توانیم کودکانی را که زودرس یا بعد از کشف التهاب در غشای جنین و جفت به دنیا می آیند، با دقت بیشتری تحت نظر بگیریم. وزن کردن و ارسال همه جفت ها برای تحلیل و بررسی در صورت عدم اطمینان هم می تواند یک اقدام ساده و موثر باشد.
او بر احتیاج به مطالعات بیشتر برای درک این که چگونه تغییرات جفت امکان دارد بر سلامت کودک تاثیر بگذارد، تاکید می کند و می گوید: همینطور بررسی این مورد که آیا درمان های خاص بعد از تولد، خطر مبتلا شدن به آسم در کودکان متولد شده با التهاب را می کاهد یا خیر، جالب توجه است.
جفت عضوی موقت است که در دوران حاملگی در رحم ایجاد می شود. اکسیژن و مواد مغذی جنین را تأمین می کند، مواد زائد را دفع می کند و بعنوان یک مانع در مقابل برخی عفونت ها عمل می کند. جفت همینطور هورمون های حیاتی برای بارداری، مادر و جنین تولید می کند.




منبع:

1403/07/21
13:38:29
0.0 / 5
31
تگهای خبر: دانش , دانشگاه , محقق
این پست فیکس سرور را پسندیدید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان فیکس سرور در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
تعمیر سرور فیکس سرور

fixserver.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیكس سرور محفوظ است

فیكس سرور

سرور و هاست و دامین